V7 Stone Centenario

Al 100 jaar wordt het DNA van de Moto Guzzi’s trouw overgedragen van het ene naar het andere model. Hun stijl is ook nu nog uniek en onnavolgbaar, mede dankzij de ondertussen steeds krachtigere ongelooflijke dwarsgeplaatste V-twin-motor.

De V7 Stone CENTENARIO accepteert de verantwoordelijkheid voor dit belangrijke erfgoed en draagt het, met extreme wendbaarheid, veiligheid en efficiëntie, over aan elke rijder. Het is een belangrijke stap voor elke Guzzi-rijder en een onmisbare motor voor iedereen die van motorrijden houdt en de meest iconische adelaar van het ‘Made in Italy’ wil vieren.

De V7 Stone CENTENARIO accepteert de verantwoordelijkheid voor dit belangrijke erfgoed en draagt het, met extreme wendbaarheid, veiligheid en efficiëntie, over aan elke rijder. Het is een belangrijke stap voor elke Guzzi-rijder en een onmisbare motor voor iedereen die van motorrijden houdt en de meest iconische adelaar van het ‘Made in Italy’ wil vieren.

Motor, design & stijl

De V7 Stone CENTENARIO viert het verleden en brengt de toekomst op de weg. De nieuwe 850 cc Euro 5-motor is de krachtigste en efficiëntste motor ooit in de roemruchte geschiedenis van dit model. De cilinderinhoud van 850 cc biedt een 13 pk hoger piekvermogen. Dit is maar liefst 25% meer dan dat van de vorige generatie. Dit allemaal met het exclusieve tijdloze bouwschema van alle Moto Guzzi’s: de luchtgekoelde dwarsgeplaatste 90° V-twin.

Men zegt dat je maar één keer leeft. Maar als je het goed doet, is één keer ook genoeg. Met dit idee stevig postgevat hebben de technici van Mandello del Lario de definitieve Moto Guzzi gebouwd en tot in de kleinste details afgewerkt om het hart en de ziel van elke Guzzi-rijder te prikkelen. Een speciale editie die alleen beschikbaar is in het jaar van het 100-jarige jubileum van het merk en alleen voor die liefhebbers die niet van plan zijn de kans van hun leven te missen.

De nieuwe V7 Stone CENTENARIO kan bogen op een reeks van onderscheidende elementen die verwijzen naar de grote traditie van Moto Guzzi. Om te beginnen is er het logo op het voorspatbord dat het eeuwfeest viert, dan zijn er het groen dat verwijst naar de historische “Achtcilinder” en de klassiek bruine modelnaam op de zijpanelen, die doorloopt over het zadel. Ten slotte prijkt op de mat grijze brandstoftank de gouden adelaar van Moto Guzzi.